Alla inlägg under juni 2016

Av Smilla - 16 juni 2016 11:51

Japp, igår var mamma ledig från jobbet. Syrran var hemma hos sin kompis o hade sovit över till igår. 

Så då var det bara mamma o jag hemma själva hela dagen, vi hade inte förplanerat något stort, men efter frukosten tog vi oss en tur till gallerian och shoppad loss lite.

Jag köpte tre par trosor (tag 3 betala för 2) & ett par shorts & två linnen. Efter det så åkte vi en lång runda bara för att vi ville, hittade en lunchrestaurang på vägen som vi körde till.

Och guuu vicken goo mat, jag käkade kycklingfilé & klyftpotatis & beasås & kokta grönsaker & sen var det grönsallad oxå. Mumms!

Jag tror att jag åt så jag stod i fyra hörn!

Efter att vi hade kört därifrån o kört en bit till, så hittade vi en camping och där körde vi in för att köpa varsin glass.

Åååh, dom hade mjukglass så det valde vi. Mamma med kolarippen & jag med chokladrippel. Sen så ville ju mamma ha en kopp kaffe och då blev det en stor mugg med caffelatte! Själv drack jag en Mer Apelsin.


Sedan så körde vi vidare o då bestämde vi oss för att köra hem igen, vilket vi gjorde. Efter att vi hade suttit i bilen tre kvart o kört så blev jag störtkissnödig, så då fick vi hitta en rastplats med toalett (hittade en rastplats, men ingen toa...eller jooo, toa fanss det. Var inte så fräsch bara, så jag ville inte sätta mig där)

Så då fick det bli att springa upp med en bit toapapper i näven o sen sätta sig bakom en buske (har nog aldrig varit SÅ nära att kissa ner mig tidigare) Jag satt där o kissade jättemycket, trodde aldrig det skulle ta slut. Sen när jag hade torkat mig torr, så blev jag helt plötslig bajsnödig o fort var en bajskorv påväg ut (mer toapapper hade jag inte då, så fick ringa till mamma o tala om att jag behövde hela rullen med toapapper). Så då kom hon upp till mig där jag satt o bajsade ut tredje o sista bajskorven, mamma såg bajskorven va påväg ut o fattade varför jag behövde mer toapapper.

Och varför skulle jag bli bajsnödig precis då??? OK, sist jag bajsade var väl i söndags efter att vi hade fikat. Så magen behövde väl bli av med bajs igår, men varför ute bakom en buske? Jag tyckte ju att det hade kunnat vänta tills vi hade kommit hem, så jag fick sätta mig på toaletten o bajsa här hemma!


När vi sedan var påväg hem i bilen igen så talade mamma om att hon behöver bajsa, men hon klarade sig tills vi kom hem.

Jag sa: "Åååh, lyllo dig...att du får bajsa hemma på en vanlig toalett, hade jag oxå gärna velat."

(vi hade bara ne kvart kvar att köra innan vi var hemma då)

Sen efter att mamma hade varit på toaletten en tio minuter o bajsat ut tre bajskorvar (plumsade hejvilt tre gånger, då dom landade i toastolen). Jaa, hon kissade oxå mellan bajskorvarna!

Sen så satte vi oss på altanen o fikade på kanelbullar & muffins, kaffe till mamma o saft till mig.


Ett par timmar senare så kom pappa hemfrån jobbet, syrran var fortfarande hos sin kompis...men kom hem sedan när vi skulle käka middag. Pappa leverarade grillat, för att han är mästare på detta!

Så då blev det grillad flintastek med potatissallad & grönsallad, mumsfilibaba vad gott!


Snart är mamma påväg till jobbet för att jobba kvällen, vilken tur att hon trivs med att jobba så olika tider...frågan är om jag skulle göra det. Nja, inget jag behöver fundera på just nu som snart 15-åring!

Men veckan efter midsommar åker jag på konfirmationsläger o kommer fira min 15-årdag där, fyller den 29 juni. Så redan första vecka på lägret fyller jag, kommer nog bli lattjo-läget. Bägge mina systrar har oxå varit på konfa-läger, o dom trivdes jättebra o har många fina minnen därifrån. Så därför ville jag oxå!


Ha en fantastiskt bra torsdag!



/Tjingtjong

Av Smilla - 10 juni 2016 17:31

Ååååh, vad jag har längat länge efter denhär dagen!

Men nu är det verkligen ett underbart SOMMARLOV där jag inte ska göra så mycket de tre till fyra veckorna. Umgås med mina vänner o bara få vara. Sen kommer jag åka på konfaläger i tre veckor och sedan konfimeras med en massa goa & nya vänner.

Just dom tre veckorna kommer jag inte blogga nånting, för man får inte ha nån dator med sig. Möjligen att ha iPad o mobilen, men jag kommer bara ta med mobilen!

För allting finns ju däri oxå egentligen, haha!


Skolavslutningen var jättefin där barnen från lågstadiet sjöng många vackra sommarsånger, jag o min allra bästa vän lipade för det var så vackert!

Mamma o pappa var inte med, för de jobbade. Men jag träffade dom sedan inne i stan ihop med mina två systrar o då gick vi på restaurang och käkade. Det var jättegott o jag åt mig jättemätt att jag inte kunde röra mig nästan!

Sen åkte vi hem o där var mormor & morfar och mormor hade bakat en jordgubbstårta. Men eftersom vi precis hade ätit så mycket restaurangmat, så fick vi vänta med att fika o ännu har vi inte fikat...men strax så ska det bli fika iallafall!


Men jag tror att jag nog behöver gå på ett visst ställe innan jag sätter mig o käkar tårta, gissa vad!



/Tjingtjong

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards