Alla inlägg under augusti 2016

Av Smilla - 27 augusti 2016 12:40

Jaaa, javisstja...jag har varit jättedålig på att blogga, jag vet!

Även fast det har varit ett långt sommarlov, så har det inte blivit mycket mera bloggande för det.

I onsdags började jag i 9:an, helt sjukt att jag nu går sista året i grundskolan.

#fattaringenting

Men jag förstår ju att det kommer bli verkligen ett jättejobbigt år med att plugga. För nu i nian så vill man ju få bra betyg, som gör att man kommer in på gymnasiet o det program man helst av allt vill gå på.

Jodå, jag hade väl hyfsade ok betyg när jag slutade 8:an...men vill få ännu bättre nu i höst, då de betygen kommer gå till första ansökningen till gymnasiet!

Min syster Jenny, hon började 2:an på gymnasiet igår (fredag).

Skolstarten för mig i onsdags var ju riktigt bra. Alla niorna samlades i skolans aula klockan tio, där vi fick träffa rektorn och våra mentorer.

Upprop var det då, som gick förvånandsvärt fort. Sedan därefter så gick vi till våra klassrum o fick bl a våra scheman plus att vi lite fort fick ett papper, som vi skulle skriva en liten berättelse hur vi haft o gjort i sommar. Kul!


Efter lunchen sedan så hade vi två lektioner, och det började ju med matte först (fick bara våra böcker). Som vi bläddrade o kollade i!

Andra lektionen var samhällskunskap, men inget vettigt gjorde vi då heller...utan vi fick böcker o pratade lite vad som kommer bli i studierna denna terminen fram till då vi går ut på prao, för sen är det höstlov två veckor senare.


Ojdå, nu ska vi äta lunch tillsammans...mamma jobbade inatt o har redan vaknat och lagat mat, eller blir det rester?

Men vi ska äta nu i alla fall.

Mamma kommer jobba inatt också, så blir nog några timmars sömn till snart för henne!


Ha en fantastiskt fin o bra dag!



/Tjingeling





Av Smilla - 3 augusti 2016 14:08

Sorry, jag har typ glömt bort att jag har öppnat en blogg!

Hehe, så nu att jag inte skrivit någonting alls under juli månad o nu är det ju augusti.

Men nu så kommer jag försöka uppdatera lite bättre...hoppas jag i alla fall!

Jag har ju varit iväg tre veckor på konfaläger o inte kunnat blogga alls (data o internet-förbud i tre veckor).

Men för mig gjorde väl inte det så jättemycket, fast man hade vissa dagar lite ångest över att inte kunna. Vissa tider så kände man sig lite ensam kankse o då hade man velat haft lite kontakt via nätet, men inget man kan grunna över NU längre...verkligen inte alls!

Konfalägret var det bästa som nånsin hänt mig, alla NYA vänner o ledarna var jätteBRA!

Så denhär tiden efter lägret så har jag haft mycket stora kontakter med dessa vännerna för att inte tappa kontakten.

När jag satt i bilen påvägen hem efter lägret så satt jag o bölade två timmar och ville bara tillbaka, men det gick ju inte!

#jagmåddesådåligt

När jag sen kom hem så käkade vi lite o därefter så gick jag in på mitt rum och fortsatte böla, samtidigt som jag hade lite mess-kontakt med fyra av mina fina härliga rumskompisar o även de hade lipar påvägen hem.

Och vi kommer hålla kontakten med varann resten av livet, så är det bara...vi kommer inte kunna klara oss utan varann nämligen!


Då vi hade våran kramring innan vi skulle ta oss hem, ojojojoj...vad mycket jag grät då med o även mina vänner, vi ville så gärna stanna kvar med varann hela sommaren.


Imorn så kommer två av mina vänner hit här o stannar till på tisdag, och oj vad vi ska snacka o mysa med varann dygnet runt!!


Hahah, mamma o pappa o min ena storasyster har tipsat om att vi minsann då får bo ute i trädgården o tälta därute!

Så vi har fått låna grannens fina tält som man kan ha tältsängar i o även ha plats för ett litet bord också och även stereo om vi vill ha det!

Det är för att vi ska kunna snicksnacka med varann egentligen hur mycket som helst utan att väcka övriga eftersom dom jobbar nu igen. Hahahaha, det kommer kännas hur gott som helst! :D :D :D




Mamma är förvisso ledig idag, men sedan så är det bara en massa jobb för henne o måste ju sova på natten om det inte då är nattjobb!

Eftersom mamma är ledig idag, så är det nu dags för lite fika och innan dess behöver jag visst uppsöka toaletten...annars blir det inget bra (för jag behöver "sköta magen"). 

#kännssomdetkommertatid





Ha en forsatt fin dag alla goa & glada vänner!



/Tjoflöjt

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards