Alla inlägg under september 2016

Av Smilla - 15 september 2016 11:44

Mamma var hemma o ledig från jobbet igår, medan jag fortfarande låg sjuk i sängen med verklgen jätteont i halsen o feber och huvudvärk. Jag hade tagit tempern på morgnen igår vilket visade 39,3 grader, så kollade mamma mig i halsen som var riktigt tjock. Då ringde hon till Primärvården och fick en tid till läkaren klockan 11. 

Eeeh, tror ni att jag åt något innan det blev ett läkarbesök? Svaret på den frågan är ett snabbt NEJ!!

Det enda jag fick i mig var en mugg med varmt te med lite honung i. Sen var det bara att sätta sig i bilen för att åka.

Hmm, det blev inget långt läkarbesök...utan han såg ju direkt att jag hade halsfluss, med tanke på min höga feber o jätteonda hals o även sänkan var hög för den hade en sjuksköterska tagit på mig...innan jag kom in till doktorn.

Så han kände lite lätt på min hals o kollade i den, sen fick jag göra ett halsprov och då visade det verkligen halsfluss ++++

Så därefter fick vi ta oss till Apoteket för att köpa penicillin (kåvepenin). Mamma gick in själv medan jag satt svar i bilen, orkade inte ta mig nånstans mer än hem till sängen då typ (samtidigt som jag behövde gå på toaletten och göra nummer TVÅ)...så illans typiskt tyckte jag att jag inte kände något innan vi tog oss från Vårdcentralen, men när vi satt i bilen påväg...då började det att trycka på, grrr!

Men som väl var så hann vi hem o jag rakt inpå toaletten, för att göra det jag behövde...plus att kissa med!


Skönt, och sedan blev det en tablett o därefter sängen. 

Sedan somnade väl jag efter fem minuter, och sov nog fram tills Josefin kom hemifrån skolan klockan 16. 

Åååh, då ville jag ha en Alvedon för jag vaknade verkligen med huvudvärk...så mamma kom in med Alvedon & vatten till mig. Sen så behövde jag gå på toaletten igen, men var bara det lilla som gjordes då.

Mamma gav mig lite jordgubbskräm, för det är ju snällt mot halsen...köpekräm, jaaa! 

Sen drack jag tre glas vatten oxå, för att vätska var jag ju tvungen att få i mig. Pappa kom hem klockan 17:30, men jag la mig under täcket igen då medan mamma fixade lite middagsmat till de övriga i familjen som är friska.


Idag är jag hemma själv, men mama är väl hemma från jobbet vid 15-tiden...tror hon sa det imorse iallafall.


#tyckerinteomattvarasjuk



Ha en fin dag!


/Hejdå från sjuklingen


Av Smilla - 12 september 2016 13:12

Åååh, igårkväll fick jag sjukt ont i halsen o innan jag gick o la mig för natten så tog jag tempern. För och se om jag hade feber, vilket jag hade. :( Men visade inte så jättemycket, men ändå hade jag ju feber...38,1 grader. 

Mamma kom in med en Alvedon o sedan somnade jag. Så därför är jag hemma från skolan idag, har fortfarande ont i halsen o febern har jag inte tagit...men känner mig lite piggare nu allaredan.

Somnade igår redan vid halv tio o sov även då familjen gick till jobb och skola, hmm!

Jag vaknade klockan halv ni o var jättekissnödig, så ett toalettbekök fick det snabbt bli...men gick tillbaka till sängen igen, eller neeej. Jag gick ut i köket o där låg en lapp från mamma.

Hon hade bara skrivit att hon ringer till skolan o sjukanmäler mig från jobbet, och sedan att jag skulle krya på mig!<3

Sedan skrev hon oxå att hon hade varit intill mig innan hon for till jobbet, men ville inte väcka mig...älskade mamma!!

Nu sitter jag uppe vid datorn o uppdaterar min blogg lite, men ska nog käka lite mat snart också.


Mamma slutar visst tidigt idag har jag sett på hennes schema, så hon kommer snart hem!

Funderar lite på om jag vill att hon ska köpa hem lite gottigt, till sin dotter som är sjuk.

Jaa, jag ska messa henne snart tror jag! :D


Ajj, min mage känns inte riktigt ok justnu heller... :( Neej, jag vill inte bli kräksjuk...där går gränsen!


/Tack & hej 

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards