Direktlänk till inlägg 7 november 2016

Höstlovet är SLUT

Av Smilla - 7 november 2016 12:03

Japp, jag sitter nu i skolan o har en håltimma pågrundav att läraren i Fysik är sjuk o typ inte hunnit få in nån vikarie.

Jag skrev ett långt inlägg här igår innan jag skulle lägga mig för natten, men det blev något fel o inte sparat...blev eller var helt plötsligt utloggad.

Så därför sitter jag på håltimman nu för att uppdatera!!

Jag kan liksom inte fatta att en veckas lov tar SLUT så fort, det är helt sjukt...


Men HÖSTLOVET var fantastiskt mysigt o jätteskönt!

Mamma tog SEMESTER måndag - tisdag - onsdag, för att få lite tid med oss (Jenny & mig). Men typiskt så blev Jenny sjuk o sängliggandes förra helgen i feber o jätteont i halsen.


  • MÅNDAG: Mamma o jag styrde kosan mot IKEA och strosade där från klockan 11-15/15:30. Vi kollade på skrivbord till mig, för det behöver jag. Sen köpte vi nog 5 paket med 100-pack värmeljus plus x-antal värmeljusstakar (precis som inte vi redan har sjuhundrafemtioelva stycken)... Jaa, eftersom vi kom dig till klockan 11 o var kvar till klockan 15 så var vi ju tvugna att käka lite lunch i restaurangen också. Då käkade jag: Kycklingfilé med bearnaisesås och mamma valde ju Ugnsbakad laxfilé med hollandaisesås. Och jaa, vi smakade lite av varandra. Väldigt gott och verkligen mättande! Sedan så köpte vi en hel del olika sorters servetter också, när vi var påväg till kassorna för att betala. Fast då vi hade kommit till kassakön kom mamma på att hon hade glömt och kika efter en stor gryta, och det behövde vi verkligen en NY...så det var bara att gå tillbaka o hämta/hitta en. Det var sjukt långa köer till ALLA kassorna, och jag blev typ nödig så där stod jag med benen i kors väldigt länge. Men när vi kom utgenom kassan så var jag inte nödig längre, det hade typ gått över. Så vi köpte oss en varsin mjukglass innan vi satte oss i bilen o körde hem igen. Sedan när vi kom hem så var det fort för mig in på toaletten, jag var väldigt nära att göra ner mig (både bak & fram)...fattar ni? ;) Jenny satt i köket då vi kom hem o hade käkat lite rester o när vi kom hem satt hon och läste tidningen & drack väl sin tredje mugg te med honung i. Men jag kutade ju in på toaletten direkt för att göra mig av med det som ville ut o det var jätteskönt att jag hann innan det kom i byxorna, för jag fick ont i magen sista biten innan vi var hemma också.
  • TISDAG: Jenný var fortfarande sjuk o låg i sängen då vi vaknade vid 9-tiden, mamma o jag gjorde värsta goa frukosten med scones & ost & marmelad & kokta ägg & frukt & te till mig och kaffe till mamma. Ett glas juice drack vi också. Så himla mysigt att få ha mamma hemma då man har lov ifrån skolan, älskar det mest av allt! Jenny började masa sig ur sängen framåt klockan 12 och då verkade hon vara mkt piggare o inte ont i halsen längre! Denna dagen var vi bara hemma o chillade mest för att bara få ta det lugnt o vara med varann. Mys-mys-mys-mys för hela slanten, vi bakade bullar o bröd o småkakor o jag ställde mig och bakade muffins också...som vi hade till eftermiddagsfikat vid 15:30-tiden. Mumma vad gott o mysigt!
  • ONSDAG: Då tog vi en sväng in till stan alla tre, mamma & Jenny & jag. Jag hittade mig en varm stickad tröja på LINDEX, som jag köpte då förstås. Sedan så behövde jag mig ett par nya jeans som jag hittade på BikBok...älskar den affären till 210% typ, ska bara få mamma till att gilla deras kläder därinne med. Hahaha!! Just det, vi fick ta busen in till stan för pappa behövde bilen...så vi var in till stan till strax efter klockan 10, då affärerna öppnar typ. Sen tog vi en lunchfika på Waynes oxå, vid 13-tiden typ! Efter det sen så blev det stros i lite andra affärer som inte är kläder, för mamma ville det o vi följde bara med :) När vi kom hem sen så blev det pasta & köttfärssås & morotsstavar, gooooott! Pappa fick äta senare så han kom hem från jobbet vid 17:30-tiden.
  • TORSDAG: Jag vaknade typ jättetidigt o kunde verkligen INTE somna om, då klockan bara var cirka 05:30! Men efter att jag varit på toaletten, klockan 06:00 då kunde jag sedan somna om och sov väl till 8:15 eller nått. Sen blev det lite frukost för Jenny o mig. Därefter så fick jag sätta mig med en hel del plugg, eftersom vi denhär veckan har tre (3) prov o en (1) stor redovisning. Så medan mamma började jobba i torsdags igen, så har jag suttit med skolarbete 24/7 typ. Igår satt jag o pluggade så jag var "nära att kräkas", fast gjorde inte som väl var...även om det kändes väldigt nära ett tag! Huvudvärken kom som en blixt från klar himmel o jag gick till sängs i två timmar typ med två Alvedon i kroppen. Mamma tyckte att jag behövde det, hon skulle själv vila inför en jobbnatt inatt. Då sov hon väl i två timmar tror jag, medan jag somande o sov tvåochenhalvtimme...satte mobilalarmet på rigning, men vaknade 10-15 min innan.
  • FREDAG - LÖRDAG - SÖNDAG: Plugg-plugg-plugg för mig hela tiden, men fick rast för att jag behövde äta o gå på toaletten ibland...fast toalettbesöken var väl kanske två eller tre stycken på 9-10 timmar. Jag höll mig till o med då jag behövde göra nummer 2. Satt över böckerna i 3 timmar, och blev tillslut jätteBAJSNÖDIG o då var toaletten upptagen...så fick springa ner o ta toaletten därnere. Satt då på toaletten i en kvart tror jag, innan jag var klar till att torka mig. Jag satt till o med och skrek för att jag inte kunde få ut min avföring snabbt, mamma blev lite smått irriterad på mig att jag inte hade gått på toaletten tidigare. Men sedan då jag var klar så blev hon tacksam o glad! En timme senare så var det dags för mig igen att behöva lätta på trycket o då gick jag ned en gång ;) :)

Ojojoj, nu är denhär långa håtimmen snart slut, så dax att göra sig iordning för lite Matte...yeaaah! :P



Hoppas ni har haft ett skönt o avkopplande HÖSTLOV och får en fin start på veckan som redan har börjat!!!




/Kram & tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Smilla - 24 mars 2020 11:54

...när inte min mage sköter sig, då får jag ta och plugga hemma istället vilket har gått o funkar ok! Mamma är hemma och sover nu efter att ha jobbat inatt, så jag låter henne sova tills hon brukar vakna vid klockan fyra (fast hon brukar ha mobilal...

Av Smilla - 1 mars 2020 21:39

Mitt allra sista sportlov är SLUT nu, eller det tog slut förra söndagen eftersom vi har alltid SPORTLOV vecka 8! Så har gått i skolan en vecka, men eftersom min syrra fick en släng av magsjukan förra helgen...så fick jag ju förstås oxå det. Gick he...

Av Smilla - 1 februari 2020 19:47

Japp, hela denna veckan har jag varit sjuk! Eller jag gick hem från skolan i tisdags efter att vi hade haft lunch, för jag hade verkligen jätteont i huvudet! Hjälpte inte att få en Alvedon av skolsköterskan på förmiddagen! Ok, det släppte väl lite....

Av Smilla - 21 januari 2020 09:58

Mådde jättedåligt igårkväll för jag hade jätteont i magen! Så jag gick o la mig tidigt för natten med en hink vid sängen (mamma kom in med den) Men jag kräktes inte något alls under hela natten, utan kunde väl sova något sånär! Vaknade vid halv tre...

Av Smilla - 16 januari 2020 20:21

MIN BLOGG ÄR ÅTERIGEN FUNNEN!!   Nu så bara kikade jag in här på bloggplatsens sida och fick en svag tanke på "men visst har jag väll en blogg på denhärsidan" Och visst hade jag ju det, men mindes ju inte lösenordet utan fick skaffa ett NYTT! ...

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards