Alla inlägg under november 2018

Av Smilla - 27 november 2018 23:06

...jag har ont i magen, så tror väl att det är därför som jag inte kommer till ro för att kunna somna!

Mamma och pappa och Jenny (syrran) sover och somnade väl vid tiotiden!

Idag har jag varit i plugget igen, vilket har funkat helt ok! Ingen go mat idag heller, så vi stack upp till Hemköp o köpte två frallor & läsk!

Sen efter lunchen så hade vi dubbel-håltimma, så vi tog oss in på bibblan o kollade lite studiematerial till vårat nästa grupparbete i psykologi. Innan vi gick tillbaka till skolan igen så behövde jag gå på toaletten för att både kissa & bajsa, rejält bajsnödig blev jag hastigt...så snabbt in på toa på bibblan!

Vi gick in alla tre då "bara" jag behövde sätta mig på "dass", och guuuud vad jag bajsade ut tre bajskorvar!

Så skönt, plus att jag kissade oxå mellan bajskorv 1 & 2! Efter det så behövde nästa sätta sig och bajsa, och hon satt väl i fem minuter innan hon ens kände att första bajskorven började trycka på! Och då tog hon i å nästan skrek, om hon hade varit hemma så hade hon skrikit sa hon!!! Sen plumsade dert hejdlöst, då bajskorven lossnade o landade i "stolen"!!!!!

Efter en stund så började hon att kissa oxå, och det efter tre muggar te tidigare under dagen i skolan!

Efter att hon hadde kissat klart så blev det att klämma ut en till bajskorv, som var lättare och "skönare" att  få ut sa hon!! Inte så hård o kämpig som den första, hahahahaha!



Neee, nu blir det till att hoppas på att komma in i dvalans nattefrid!





/Kram & godnatt Smilla

Av Smilla - 23 november 2018 23:54

Ååååh, japp...jag har varit hemma från plugget idag igen!!

Igårkväll satt jag med mamma framför TV:n och sedan helt plötsligt fick jag jätteont i magen, så blev fort inpå toa!

Mamma frågade hur det hade varit i skolan under dagen igår, och den hadde varit helt ok. Var tillochmed så jagkunde bajsa på skolans toalett! Sen var väll inte maten den bästa, jagmådde nästan illa bara av att stå i matkön!

Käkade lite av soppn gjorde jag, sen blev det ett halvt knäcke!


Skolan slutade redan klockan två och då tog jag mig hem direkt, medans mina vänner tog sig en tur på stan först!


När jag kom hem, så mådde jag väll hyffsat, så käkade lite fil & müsli & en rostad macka med ost på!!


Igårkväll la jag mig redan vid halv tio, fr att jag hade sååå ont i magen o även huvudet. Fick en Alvedon av mamma, sedan somnade jag väl efter en kvart.

Vaknade hysteriskt av att jag hade jätteont i magen vid halv ett, fick kuta upp och inpå toaleten!

När jag satte mig så kom det jättemycket "lös avföring" och fortfarande jätteont i magen, satt på toaletten o lipade...så ont hade jag!


Jag trodde att jag skulle kräkas mitt i alltihop oxå, men slapp!!!


När jag var klar på toan efter tjugo-tjugofem gick jag in på mammas o pappas rum, för att jag ville att mamma skulle hjälpa mig lite. Men mamma låg inne i gästrummet, så var bara att gå dit!

När jag öppnade dörren där, då kom det kräk på golvet innanför dörren på mattan!!

Och jadå, mamma vaknade av att jag kräktes! Sedan kom det ju i trosan oxå från andra hållet med, då jag kräktes!!


Så mamma fick hjälpa mig att få in mig på toaleten igen o då fick jag skurhinken om jag skulle behöva kräkas mera!

Hon gick o hämtade rent nattlinne o rena trosor, tvättade mig ren där bak. Som väl var så kräktes jag inte då, men hade ändån hinken inom räckhåll...

När mamma var klar o gjort mig ren där bak, då kräktes jag lite till! Mamma hämtade sedan ett glas vatten, som jag fick dricka...vilket var mumma! Fast drack det ju inte fort, utan lagon långsamt.


Till sängen kom jag igen runt halv två, mamma likaså...efter att hon hade "sanerat" toan!




När jag vaknade imorse, så fick jag återigen ont i magen...och uppå toan igen. Klockan visade då halv sju, och var bara pappa som var uppe o käkade frukost. Mamma var ledig på morronen och har jobbat eftermiddag/kväll idag.

Skönt för henne när jag blev kass i magen inatt igen!

Och skönt för mig med att få ha henne hemma på förmiddagen, även om jag nästintill bara sov o vaknade runt tio.



Det jag har levt på idag är ProViva & ljust bröd & skorpor typ och vatten oxå!


Magen har hållt sig i schack under eftermiddagen o gör fortfarande, hoppas kunna få bajsa med normal och fast avföring imorgon!

Mamma är ledig hela helgen, jippi!






/Kram

Av Smilla - 21 november 2018 23:43

Japp, idag så har jag varit i skolan igen efter en körig mage fram & tillbaks!
Ibland så har jag kunnat bajsa o sköta magen med bravur och med fast avföring.
Sen ett tu tre så har det även blivit raketfart inpå toa o har inte alltid hunnit, så det kommit i byxan!
När mamma var ledig o hemma då hände det två gånger, och då bara sa jag då jag inte hann: "åååh nej, nu kom det i byxan...hann inte"
Som väl var så fick jag hjälp av mamma, med att byta byxor o att bli tvättad i rumpan!
Hon tog på sig silikonhandskar o skyddsrock, jag tror nog att hon är något arbetsskadad...hehe!

När hon tvättade mig ren så började det köra igång i magen igen, så då blev det till att sätta mig på toan igen!

Igår då jag var helt ensam hemma, så kunde jag äta bättre fast föda fast det har varit lättare mat?
Och kunde sätta mig på toa och känna mig bajsnödig på riktigt. Då kom det ut två fasta, men ändå lite kletiga bajskorvar!
Messade mamma o talade om det, vilket hon blev glad över.
Så idag har jag varit i plugget, med en helt ok mage igen!
Brukar inte alltid kunna bajsa på skolans toaletter, så icke idag heller även om jag kände att jag behövde.
Jag blev bajsnödig efter en lektion då vi hade håltimma. Så då fick min allra bästa vän hänga med mig inpå toaletten, jag försökte verkligen. Men det kom inget bajs alls, utan efter fem minuter då kissade jag istället!

Så BRA tyckte jag, då kunde jag dricka en stor mugg te i cafeterian plus en flaska Ramlösa och en fralla!

Min bästa vän o jag fikade och snackade lite ditt & datt i cafeterian!
Vi är två väldigt mycket för att dricka te, även om skolans tesorter inte är dom bästa...

Nu blir det sängen för mig, har sovmorgon imorn o börjar inte förrns klockan 10:30!


/Smilla

Av Smilla - 18 november 2018 16:02

Japp, imorse då jag vaknade vid halv tio hade jag jätteont i magen! Först så trodde jag att det möligen var att jag behövde bajsa (men kände mig inget bajsnödig)

Men jag gick uppå toaletten iallafall, för jag var kissnödig och det var mycket!

Hjääälp vad jag kissade, i fem minuter kissade jag nog...sen efter en stund så fick jag sjukt ont i magen o sen kom det en massa diarrée i mängder!! Satt på toan i en kvart o fick spola tre gånger tror jag medan jag satt på toaletten för annars skulle det bli stopp!

Mamma låg o sov efter sin jobbnatt.

Pappa satt i köket o drack kaffe just då.

Jag bad honom komma in till mig på toan med en hink, för jag kände mig illamående ett tag oxå...fast ville ju inte vara med om att kräkas. Samtidigt som jag satt på dass så försökte jag att sätta upp håret, för att slippa få kräk eller så i håret!

Men jag slapp o kräkas, vilket jag blev jätteglad över. Men att ha diarré är minst lika äckligt och jag har sprungit på toa fyra gånger idag och haft lös mage!

Så pappa har fått köra till ICA för att köpa Proviva ljust bröd skorpor så jag skulle få i mig lite iallafall vilket har funkat helt ok!

Skule ju ha pluggat matte idag för matte-provet på tisdag, men det har det inte blivit alls!

Kommer nog bli hemma från plugget imorgon pågrundav min mage, den är ju fortfarande lös och är inte sugen på något större förointag heller ännu!

Och JA, mamma är ledig imorgon o även på tisdag om jag skulle behöva vara hemma då med!

Japp, hon är ledig på tisdag enligt schemat...hahahah!





Neeej, nu måste jag nog på på toan igen för att kissa (hoppas på inget annat)!




/Puss Smilla

Av Smilla - 18 november 2018 00:24

...japp, jag vet att jag har varit sjukt dålig på att uppdatera min blogg på sistone!

Men det kanske skulle kunna bli bättre, vad vet jag.

Jag har väldigt mycket i skolan som tar upp väldigt mycket av dagar/kvällar & helger oxå, som gjort mig väldigt skoltrött nu den sista tiden under hösten!

Mina bästa vänner i klassen tycker inte att man ska ha plugg och sånt på helgerna, för då ska man vila upp sig till nästa vecka typ!!

Men det tycker tydligen inte lärarna alls, eller hur är det med den saken egentligen???



Vissa dagar har jag fått stanna hemma från plugget pågrundav att jag har haft ont i magen eller huvudvärk eller bara varit illamående och väldigt trött!!!

Tillochmed så illamående så jag har kräkt oxå, inte alls kul!


Imorse när jag vaknade vid halv nio så behövde jag bara gå på toa för att kissa, så det gjorde jag ju förstås!

Efter det så blev det sängen igen o somnade väl om och sov till halv tolv, eller då kom mamma in och väckte mig. 

Hon undrade om jag ville ha något att käka, typ "frukost" eller så. Och JA, det ville jag ju ha!

Så hon kom in med en kopp te & två mackor & en skål med fil & müsli! Mums vad gott det var, tack älskade mamma!


Efter det så var det dags att plugga lite matte, för det är matteprov på tisdag...(inte roligt alls!!)

Pluggade väl i två timmar, tills mamma kom in och sa att det serverades lite "lunch". Uret då visade väl halv två, eller nått!

Då blev det lättlunch kan man väl säga, pannkakor med sylt som var riktigt mums! Fast jag käkade väl bara tre pannkakor, sen blev jag bajsnödig, så jag fick ta mig in på toaletten för att bajsa!

Skönt att få bajsa, då det trycker på...underbart att vara hemma då!<3

Men efter det toalettbesöket åt jag två pannkakor till, sen blev jag mätt "tillräckligt mätt"!


Eftersom mamma har varit ledig idag för att hon jobbar natten nu, så har vi bakat lite bullar tillsammans idag oxå!

Så då blev det en sats kanelbullar & en sats grahamsbullar & en kladdkaka oxå som vi fikade på sen innan hon körde till sitt nattjobb!



Nämen ojdå, nu måste ju jag krypa ner i sängen o sova!



/Kram & godnatt Smilla

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards