Alla inlägg under januari 2020

Av Smilla - 21 januari 2020 09:58

Mådde jättedåligt igårkväll för jag hade jätteont i magen! Så jag gick o la mig tidigt för natten med en hink vid sängen (mamma kom in med den)

Men jag kräktes inte något alls under hela natten, utan kunde väl sova något sånär! Vaknade vid halv tre inatt av att jag var kissig, så fick ta mig upp och kissa. Skönt!

Sen så imorse klockan halv sex då kräktes jag upp allt som jag hade käkat under gårdagen igår!

Mamma kom intill mig då för hon var redan igång (började jobba klockan sju imorse) När hon kom in så hade jag precis kräkt klart, trodde jag. Kollade uppå mamma en stund o sen var det dags att kräkas igen!! Mådde verkligen jätteilla, så kräktes massor innan jag det var slut!



Jag har druckit te o käkat två rostade mackor, som var sådär gott. Fick skära det i mindre bitar, som man gör till små barn när de ska äta...drack två muggar med te, utan honung i!






Nepp, nu behöver jag lägga mig en stund igen, hinken står på plats och är tom!



/Kram Smilla

Av Smilla - 16 januari 2020 20:21

MIN BLOGG ÄR ÅTERIGEN FUNNEN!!

 


Nu så bara kikade jag in här på bloggplatsens sida och fick en svag tanke på "men visst har jag väll en blogg på denhärsidan"

Och visst hade jag ju det, men mindes ju inte lösenordet utan fick skaffa ett NYTT!

Svårare än så var det ju inte, hehe!

Lite kul att läsa lite "väldigt gamla inlägg" från 2018!

En del minns jag väldigt skarpt, medan vissa inte alls. 


Och nu så har jag ju börjat min allra sista termin på gymnasiet, whaaaat!

Är det verkligen så att JAG tar STUDENTEN till sommaren?


Asså detta är ju helt sjukt, jag har varit avis på vissa av mina kusiner som tagit STUDENTEN och längtat sååå mycket efter min egna STUDENT!


Ptja, och nu vet jag varken "bu eller bäää"! Det känns så overkligt att JAG kommer få ta STUDENTEN!

Dessa tre gymnasieåren har ju bara sprungit iväg, och nu är det bara en termin kvar!




Idag har jag stannat hemma från skolan för jag mådde inget bra igårkväll efter middagen, och la mig typ extra tidigt med...klockan var inte mer än bara halv nio!


Mamma var in till mig imorse och frågade hur jag mådde. Och just då blev jag kissnödig o var tvungen att gå på toa först för att kissa!

Sen svarade jag: "nää, jag har huvudvärk och känner mig alldeles för seg..."

Efter det så fick jag en Alvedon av mamma (en munsönderavfallande)!

Och sängen hälsade mig "välkommen tillbaka till mig Smilla!!!!" Eftersom jag ibland brukar kunna kräkas då jag har huvudvärk, så ställde mamma in ne hink till mig vid sängen.


Mamma satte sig sedan och käkade frukost, men började inte jobba förrän eftermiddagen idag!


Jag somnade och sov i ett sträck till klockan visade halv elva, då var jag inte piggare direkt men ville ha lite "frukost". 

Mamma fixade två mackor & en skål med yoghurt & te till mig, vilket var väldigt gottigt!

Hon kom in med det på mitt rum, och då låg jag i sängen o läste!


Ååh, innan jag började äta så kände jag att jag behövde gå på toa för att bajsa. När jag hade bajsat ut första bajskorven, så kissade jag oxå innan bajskorv 2 tryckte på och den plumsade hejvilt.


Efter det så var det gott att käka lite frukost då klockan visade väl elva, hehe!

Det blir ju så när man är sjuk o hemma från skolan. Så himla skönt att mamma var hemma under förmiddagen, annars hade jag ju fått sköta allting själv. Hehe!


Mamma kommer snart hem från jobbet nu, sen så tror jag att hon jobbar "tidig morgon" imorgon!

Usch, det blir inte många timmars sömn då...men är man van vid att ha det så så är man ju!



När pappa kom hem från jobbet idag vid fem, då blev det lite rester till middag från vad vi åt i förrgår!

Spaghetti & köttfärssås, mums även för mig o min lilla mage.




/Kram & godnatt Smilla

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards