Alla inlägg den 1 februari 2020

Av Smilla - 1 februari 2020 19:47

Japp, hela denna veckan har jag varit sjuk! Eller jag gick hem från skolan i tisdags efter att vi hade haft lunch, för jag hade verkligen jätteont i huvudet! Hjälpte inte att få en Alvedon av skolsköterskan på förmiddagen!

Ok, det släppte väl lite...men inte helt!

Så efter att ja varit på toaletten så valde jag att ta mig hem, efter att ha skickat ett mess till mamma och jag fick svar bara efter fem minuter. Hon var på rast då på jobber, så därför kunde hon svara snabbt!


När jag kom hem sen så blev det sängen o jag somnade väl efter tio minuter. Sen sov jag nog i ett sträck i tre timmar!


Till och med så mamma hade kommit hem, innan jag vaknade...hehe!


Hon frågade om jag ville käka lite mellis ihop med henne, vilket jag väldigt gärna ville!

Så till mig blev det en mugg med te, och två mackor...mamma drack kaffe o tog två mackor!


Men sedan efter en timma så måde jag illa, och la mig i soffan med en hink på golvet om jag behövde kräkas vilket jag gjorde efter bara tio minuter!

Mamma var vid min sida och hjälpte mig, vilket hon oftast gör då jag behöver kräkas!

Jag bara skrek: "mamma, kom...." Sen så började jag att kräkas och mamma kom som en raket!!!



Nu har ju jag varit hemma själv hela veckan, för mamma o pappa har ju varit på jobbet. Mamma var hemma o ledig i torsdags, för hon jobbar helgen nu!



Min sjuka vecka har annars varit huvudvärk & illamående & feber hade jag när jag vaknade i torsdags och trodde att jag kunde ta mig tillbaka till skolan igen. Men då visade termometern 38,8 grader, vilket jag inte ville...men vad skulle jag göra. Rapporterade till mamma, när hon kikade in till mig vid sex-tiden!

Skönt att ha mamma hemma och att hon var ledig då, tänk vad BRA!




/Kram Smilla

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards