Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Smilla - 11 maj 2016 20:16

Hemskt ledsen, men jag har varit lite dålig på att uppdatera på sistone. Eller vad tycker ni som läser o följer min blogg???

Idag har jag varit hemma hela dagen o varit sjuk! Fick typ jätteont i magen imorse, trodde det skulle gå över efter morgonens toalettbesök...men dessvärre inte.

Mamma tyckte att jag skulle vara hemma o kurera mig och min mage, vilket jag har gjort. Jag har typ legat i sängen o haft en hink vid sidan om, men har klarat mig ifrån sådant äckel.

Jag la mig i sängen dirrkt efter mamma hade sagt o tycket jag skulle vara hemma, sen låg jag väl där till halv tio eller var det längre? Äsch, jag var inte så noga!

Då klev jag upp iaf och tog mig ner i köket för att fixa mig en macka och lite te (frukost, kort o gott). Jag som annars brukar äta fil & müsli & macka & en stor mugg te till frukost annars, var inte så sugen på det just idag...men jag var ju sjuk i magen, sa mamma då hon kom hem från jobbet vid fyratiden.

Mamma frgade då om jag hade ätit något annat än bara "frukost". Och vad jaghade fått i mig mer under dagen var bara lite nudlar o bacon som jag micrade.

Men det gillade inte magen riktigt, för då fick jag springa in på toaletten o sätta mig där en stund efter en timme :( 

Sen efter det besöket så gick jag upp o la mig igen och somnade väl i någon eller några timmar.

Oups, när mamma kom hem från jobbet så blev det raka vägen in på toaletten för henne. Hon hade knappt hunnit på på toaletten på jobbet, så hon var nödig både fram o bak om man säger så.

Hon hann vara hemma en halvtimma iallafall innan hon bara kände att en sittning på toaleten skulle kännas fint nu!

Så där satt väl hon i en kvart o gjorde bägge bestyren. Det gjorde ont sa hon då hon skulle göra nummer 2 o bad mig komma in med hennes mobil o ljudbok, så det gjorde jag.

Efter det sen så blev det matlagnig så vi fick lite middagsmat i våra magar, min äldsta storasyster o hennes pojvän kom hem för att käka med oss idag. SÅ supermysigt att få träffa dem över lite mat hemma i köket. 

Självklart så var ju min andra storasyster oxå hemma o åt, men hon bor ju hemma.

Pappa hade inte kommit hem från jobbet just då, men han kom då vi precis skulle börja äta!


Tänk här nu att vi var hela familjen samlade vid ett o samma middagsbord idag, när hände det senast?


Hoppas på många fler gånger när sommaren och grillkvällarna kommer!


/Kram

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards