Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

Håltimma

Av Smilla - 9 maj 2016 11:32

Mmm, helt plötsligt fick jag lr min klass håltimma o lektionen precis innan lunchrasten ;)

Kändes grymt bra, för det var inte nån go mat i skolan idag o eftersom jag lr vi inte bor SÅ långt ifrån skolan så tog jag mej hem en runda.

Och nudå sitter jag här med min dator å bloggen.

Så börjar jag få ont i magen o vet inte varför, hoppas det går över snart o inte är kräksjuka som är på g...vill inte verkligen!!

Ha, det kan kanske vara att jag känner mig hungrig, för hann inte käka så mycket frukost imorse heller (försov mig lite).

Hann inte gå på toaletten heller, och hann inte heller gå på skolans toalett innan första lektionen.

Min frukost imorse blev en macka o ett glas o'boy stående i köket (känns aldrig bra då sånt här händer).

Typiskt att mamma jobbar nu o inte kvällspass, för då hade hon varit hemma nu :( o då skulle jag väl kunna få lite riktig lunchmat.

Nää, nu så får jag väl se till att fixa lite lunch snabbt i köket...så jag hinner tillbax till skolan igen till klockan visar ett.

Åååh, Fysik står på schemat då...tycker inte om! :(


Ha en fortsatt fin dag o njut av vädret!



/Kram<3


~~OMG, känns som jag behöver gå på toaletten

nu oxå innan lunchmatlagning~~

 
 
Ingen bild

Maja

9 maj 2016 12:57

Hej Smilla!
Oj, vilken fin blogg du har o vad bra du skriver. Hoppas att du fick en skön håltimma, alltid skönt ibland då man inte räknar med det.
Sedan så hoppas jag att det gick bra på ditt toalettbesök, jobbigt om man inte hinner med ett toalettbesök på morgonen för att man försover sig lite och inte heller hinner gå på toaletten innan första lektionen på skolans toaletter.
Hoppas att du kommer få en fin eftermiddag i skolan o att du kanske slipper på på skolans toalett, för de är inte alltid roliga...om man t ex behöver bajsa! Att kissa kan ju funka, för det går ju fort.

Ha en härlig dag!
/Kram Maja

Smilla

9 maj 2016 16:32

Hej Maja!
Tack för din hälsning, roligt att läsa...jag blev så glad. Jodå, det var skönt att få komma hem lite på håltimman (en håltimme som man inte hade räknat med alls, för att läraren var tvungen att ta sig hem o vabba).
Och jaa, det var SÅ skönt att gå på toaletten här hemma o få både kissa & bajsa. Först så kissade jag o sen blev jag bajsnödig då jag nästan hade kissat klart. Skönt att slippa göra det på skolans toaletter, kan knappt sitta ner ordentligt om det skulle behövas till å bajsa. Kissa kan gå bra, fast inte alltid det heller. Har ibland svårt o tömma blåsan ordentligt. Jättejobbigt!! :(
Ibland så kan jag bli förstoppad o kan inte bajsa hemma heller på ett bra tag.
Eftermiddagen i skolan var helt ok, bortsett från Fysiken som vi hade direkt efter att haft lunchen klockan ett.
Nej, nu ska vi äta...mamma ropade att maten är klar!
/Kram Smilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Smilla - 24 mars 2020 11:54

...när inte min mage sköter sig, då får jag ta och plugga hemma istället vilket har gått o funkar ok! Mamma är hemma och sover nu efter att ha jobbat inatt, så jag låter henne sova tills hon brukar vakna vid klockan fyra (fast hon brukar ha mobilal...

Av Smilla - 1 mars 2020 21:39

Mitt allra sista sportlov är SLUT nu, eller det tog slut förra söndagen eftersom vi har alltid SPORTLOV vecka 8! Så har gått i skolan en vecka, men eftersom min syrra fick en släng av magsjukan förra helgen...så fick jag ju förstås oxå det. Gick he...

Av Smilla - 1 februari 2020 19:47

Japp, hela denna veckan har jag varit sjuk! Eller jag gick hem från skolan i tisdags efter att vi hade haft lunch, för jag hade verkligen jätteont i huvudet! Hjälpte inte att få en Alvedon av skolsköterskan på förmiddagen! Ok, det släppte väl lite....

Av Smilla - 21 januari 2020 09:58

Mådde jättedåligt igårkväll för jag hade jätteont i magen! Så jag gick o la mig tidigt för natten med en hink vid sängen (mamma kom in med den) Men jag kräktes inte något alls under hela natten, utan kunde väl sova något sånär! Vaknade vid halv tre...

Av Smilla - 16 januari 2020 20:21

MIN BLOGG ÄR ÅTERIGEN FUNNEN!!   Nu så bara kikade jag in här på bloggplatsens sida och fick en svag tanke på "men visst har jag väll en blogg på denhärsidan" Och visst hade jag ju det, men mindes ju inte lösenordet utan fick skaffa ett NYTT! ...

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards