Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

Kass mage

Av Smilla - 16 maj 2016 22:52

Åååh, idag på spanska-lektionen så fick jag lite halvt om halvt ont i magen. Och klarade mig hela lektionen utan att behöva gå på dass, skönt!
Efter att lektionen var slut så hann jag iallafall lämna bok o papper o penna i skåpet innan det blev halvt om halvt raketfart in på dass.
Min älskade o bästa vän ville följe med mig in vilket hon fick, för vi brukar vilja följa med varann då vi ska gå på toaletten (antingen om vi bara behöver kissa)
Och den här gången så hann jag verkligen dra ner strumpbyxorna o kjolen innan det kom på fel ställe, SÅ skönt! :D
Medan jag satt där o det typ sprutade från mig, så skickade jag mess till mamma o som väl var så vatt hon ledig idag, men det visste jag ju om! :)
Tur var ju att vi hade lunchrast efter spanskan, som gjorde att jag kunde sitta där och ha #rejältmedlösavföring
o jag släppte en hel del pruttar oxå! :P
Efter att jag var klar på toaletten så fick jag ju gå till mentorn o tala om läget, så hon släppte hem mig.
Mamma hade ju redan fått veta, genom mess o hon var i startgroparna för att hämta mig med bilen ;)
När vi var på väg hem så var det nära att jag gjorde ner mig, men vi hann hem o då blev det fort inpå dass för mig! :(
Jätteont i magen hade jag då oxå, men hann sätta mig på plats innan det kom på oönskat ställe.
Nu tror mamma att jag nog ska försöka äta laktosfritt ett tag o då får vi ju köpa laktosfri fil & mjölk & yoghurt o allt annat som är laktosfritt.
Sen ska hon ringa o snacka med skolsköterskan, så jag kommer kunna få även laktosfritt i skolan oxå...för annars är det ju ingen mening. Kanske att jag borde prova glutenfritt oxå, men nu börjar vi med laktosfritt...så får man se.
Jag kommer stanna hemma imorn oxå, för än är inte magen lugn. Mamma körde iväg o handlade laktosfria grejer under eftermiddagen idag medan jag satt på dass typ!
Självklart så undrade pappa när han kom hem varför vi hade laktosfria grejer i kylen!!!

Nu hoppas jag att magen kommer lugna sig över morgondagen, så det blir skola igen för mig på onsdag...missar så sjukt mycket för att man är sjuk ju :(((

Syster min undrade oxå över de laktosfria i kylskåpet, haha!

Nepp, nu så måste jag gå o sova snart!

/Kram på er & godnatt!<3

 
 
paula

paula

17 maj 2016 00:20

Tråkigt. Har samma problem:(
Hoppas du blir bättre för laktosintoleras. Är riktigt jobbigt.

http://Paulizen.bloggplatsen.se

Smilla

17 maj 2016 21:07

Tack Paula, jag har varit hemma från skolan idag o lär väl så vara imorn oxå.
Fortfarande halvkass i magen, trots att jag har ätit laktosfritt hela dagen.
Mamma vill inte släppa mig till skolan än, förrns jag har blivit bättre i magen.
Just nu ska mamma jobba natten o kommer vara hemma o sova hela dagen imorn.
Mamma har ringt till skolsköterskan idag o bett om att hon ska tala med skolbespisningen om att jag ska få laktosfri kost under en tid nu framöver.
Om inte det funkar så lär det väl få bli glutenfritt att prova oxå. Men just nu kör vi på laktosfritt i ett par veckor! Sen hoppas jag att min magen kommer komma i schack så jag kan ta mig till skolan igen på torsdag!
Ha det bra Paula & tack för din fina kommentar!
/Kram Smilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Smilla - 24 mars 2020 11:54

...när inte min mage sköter sig, då får jag ta och plugga hemma istället vilket har gått o funkar ok! Mamma är hemma och sover nu efter att ha jobbat inatt, så jag låter henne sova tills hon brukar vakna vid klockan fyra (fast hon brukar ha mobilal...

Av Smilla - 1 mars 2020 21:39

Mitt allra sista sportlov är SLUT nu, eller det tog slut förra söndagen eftersom vi har alltid SPORTLOV vecka 8! Så har gått i skolan en vecka, men eftersom min syrra fick en släng av magsjukan förra helgen...så fick jag ju förstås oxå det. Gick he...

Av Smilla - 1 februari 2020 19:47

Japp, hela denna veckan har jag varit sjuk! Eller jag gick hem från skolan i tisdags efter att vi hade haft lunch, för jag hade verkligen jätteont i huvudet! Hjälpte inte att få en Alvedon av skolsköterskan på förmiddagen! Ok, det släppte väl lite....

Av Smilla - 21 januari 2020 09:58

Mådde jättedåligt igårkväll för jag hade jätteont i magen! Så jag gick o la mig tidigt för natten med en hink vid sängen (mamma kom in med den) Men jag kräktes inte något alls under hela natten, utan kunde väl sova något sånär! Vaknade vid halv tre...

Av Smilla - 16 januari 2020 20:21

MIN BLOGG ÄR ÅTERIGEN FUNNEN!!   Nu så bara kikade jag in här på bloggplatsens sida och fick en svag tanke på "men visst har jag väll en blogg på denhärsidan" Och visst hade jag ju det, men mindes ju inte lösenordet utan fick skaffa ett NYTT! ...

Presentation

Hej!
Jag heter Smilla, och har precis nu fått SOMMARLOV...vilket kändes VÄLKOMMET!
Mycket plugg & slit de två sista månaderna, sen har jag varit mycket hemma pågrundav min krångliga mage.
Prutt & fismage samtidigt som jag vissa dagar har haft jätteont

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards